anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Ridit & fixat med T och hämtat in Höökspaketet;) Hi hi!!

Av anaby - 7 december 2011 15:18

Tog det väldigt lugnt på fm....ringde bla ett samtal till VC angående Henriks migrän. Vill gärna att de ska kolla upp honom för han får konstiga "synbortfall"!!! Det känns INTE riktigt bra i en mammas hjärta!! Bättre att kolla upp det så att man vet vad som gäller vid migrän. Fick en tid redan nästa vecka  

Gick sedan ner till stallet och började borsta och fixa med T på en gång. Kan säga att det känns både bra och fantastiskt att slippa "den ler-inpackade-mammuten" nu för tiden  

Vi red ut en sväng till kyrkan...lite trav...och han känns riktigt fin  Ligger på lite i handen men lugnar sig efter en stund  En enda snubblig idag...när han fick syn på en karl som helt plötsligt (i T:s tycke) dök upp och  kom och gick på vägen   Jag försökte även lyssna efter "slå i skor" men hörde verkligen ingenting sånt idag 

Tänk ändå vad SMÅ SAKER kan få en riktigt glad 

När vi kom hem till stallet igen...lindade jag av fleecelindorna bak och bägge benen var "nästan" normala  och knappt någon svullnad kvar!!! DET KÄNNS VÄLDIGT BRA!!!


 


Är fortfarande en hel del krustor kvar...men smorde in i allafall. Ev. blir det ett sista "sprit-omslag" inatt...så att det sista försvinner "för gott"  


   


Det syns väldigt stor skillnad på svullnaden nu!! Tack och lov!!!


T fick lunch och sedan satte jag ingång att trampa ner hö i höhäcken, mocka hage + vindskydd, fylla på nytt vatten...och fylla på 2 halmsäckar i vindskyddet.  Mockade boxen och fyllde på med både hö och vatten OM han ska stå inne inatt med "sprit-omslag". Åker ner vid 22.00-tiden och tittar hur krustorna se ut och gör en bedömning då HUR jag ska göra...


Sedan gick jag hem och passade på att hämta in Hööksbeställningen från bilen  Japp!! Jag kom ihåg det idag 

Har dock inte packat upp det än...utan ska sätta mig och läsa nya Hästmagazinet som kom i brevlådan idag..först!!!! Bilder kommer lite senare ikväll  

Kvällen blir nog rätt så lugn...har röjt undan i köket redan.... så det blir nog lite tvättning och städning ikväll...för att få ordning här hemma  

Nej, nu väntar Hästmagazinet och en stor kopp choklad!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdag, em och kväll!! Glöm inte sista avsnittet av Bonde söker fru!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
Karja

Karja

7 december 2011 15:49

skönt att de har blitt så bra me t nu =) ska bli kul å se va som e i höökspaketet sen
sv: is är inte alls kul =( hoppas att de går igenom med ett ja. vill ju gå där =) vet du vart man kan köpa ridbyxor billigt elle ja billigt men vissa butiker tar ju nästan 1000 för ett par. blir de så att ja ska ner dit så måste ja ju ha lite mer än bara ett par ridbyxer

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 15:54

Jag är jättenöjd att svullnaden gått ner så pass mycket bara från igår!!! Hoppas nu att krustorna försvinner så att allt kan läka ihop:)

Det blir säkert ett ja till din utbildning!!! Jag håller tummarna!!!

Jag har köpt billiga ridbyxor från Börjes av ett märke som heter Domino. Kostar kring 300-350 kr. Helt ok kvalitet!! Sedan brukar Hööks ha en hel del ridbyxor på REA och till bra pris:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

7 december 2011 16:00

sv: hehe e en tik :P krustorna försvinner säkert snart =) de tror ja med men vill inte ta ut för mycke i förväg å att de sen blir ett nej.om det skulle bli så. ska kolla på deras sidor. har ju varken hööks elle börjes runt knuten så att säga så kommer beställa från nätet om de blir så

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 16:18

Du har allafall en stor chans att bli antagen eftersom du skickat in en ansökan!! Det går nog vägen ska du se:D Håller tummarna!!!

Jag brukar skicka iväg beställningar till Börjes ca 2 ggr per år...1 gång på våren och 1 gång på hösten...blir stora beställningar då!! Sedan 2-3 ggr till Hööks..mindre beställningar...ofta när det är fraktfritt och på REA;) Hi hi!! Är helt klart värt pengarna att skicka efter!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

7 december 2011 17:08

sv: hoppas det =) kanske ska ta å beställa ett par, även om de skulle bli så att ja inte får gå där så behöver ja ju extra ridbyxor ändå

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 22:56

Jag tycker att Börjes ridbyxor helt klart är prisvärda för det priset:) Jag har även köpt ridbyxor från ÖB för 75 kr när de hade utförsäljning;)...som jag rider i och de funkar hur bra som helst!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

8 december 2011 11:58

Jag har också problem med migrän med synbortfall, skitjobbigt men man får starka piller...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

8 december 2011 20:19

Det är det här men synbortfallet som jag gärna vill kolla upp. Han är bara 16 år och då vill de inte att man tar något starkare än Ipren även om man har migrän:S Suck!!! Därför vill jag prata med en läkare om VAD vi kan köpa/använda när det blir riktigt jobbigt för honom...vilket jag tror kommer inom kort..Det har eskalerat rejält senaste månaden för honom. Men huvudsaken man vet vad man kan ta för medicin och hur man kan lindra det:)

Både min mamma och syster har haft migrän...jag har dock klarat mig!!! Otroligt nog!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards