anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Shoppat, T och nu chilla;)

Av anaby - 9 december 2011 18:10

Jag och mamma åkte iväg för att shoppa lite idag....men det blev inte till stan...utan istället blev det i utkanten på stan Vi insåg att ALLA andra förmodligen också skulle åka och handla/shoppa idag!!! Ska se om jag hinner till stan en sväng på måndag efter jag har ridit. Kanske är lugnare i början på veckan  

Jag hittade lite grejer till mig själv, några små julklappar till barnen, grejer till hela familjen....så jag är nöjd  

Himmel vad det har snöat och blåser ute!!! SUCK!!! Direkt jag kom hem åkte jag ner till stallet för att "kolla till T" och ta på honom ett täcke. Han fick på sig det fleecefodrade regntäcket....och sedan fyllde jag på höhäcken inne i vindskyddet med 1 hösäck till. Det fanns hö kvar men jag vill hellre att han har för mycket hö än att det tar slut....

Nu har han allafall en möjlighet att både röra på sig lite och/eller stå och äta ur stora höhäcken. Det blir nog bra!! Blåsten ska avta så som det känns nu kommer T att sova ute inatt. Jag får se hur vädret är innan jag går och lägger mig. Fördelen med att vara uppe till 00.00-01.00-tiden 

Det ska som sagt snöa hela dagen imorgon....men blåsa mindre...som tur är!!!  Lika bra att man ställer in sig på att det blir MYCKET snöskottning nere i stallet imorgon....brukar vara noga med att skotta upp rejält vid vindskyddet, höhäcken mm...så att både jag och T tar oss dit vi ska  

Har dolat på lite här hemma med tvätt, kök och annat. Nu ska jag dricka en stor kopp choklad!!!

Ska lackera stigbyglarna innan jag går och lägger mig  Lutar åt att jag lackerar under ikväll....måste ta några varv där med för att det ska bli riktigt bra till slut!!!

Nej, nu ska jag se på TV och chilla!! Har tänkt se på Finalen av Idol ikväll. Har inte följt med på TV men vill ändå se finalen...brukar se den varje år 

Ha en jättebra fortsatt fredag!!

Chilla lugnt    

Mvh anaby  

 
 
Karja

Karja

9 december 2011 18:53

såg nu när ja tittade ut att de ser ut att snöa. om de inte töar å fryser på så e de ju jätte härligt att rida i snön =) det är ju nackdelen med att snön kommer, man får skotta så man kommer fram dit man ska.
sv:samma här brukar åxå bara beställa men är det typ bett jag ska ha så åker jag till butik, för att va säker på att de blir rätt storlek o bredd på de.
nä precis, bokar nu den 18onde så får ja se vilken tid och dag det blir, blir ju att jag får ringa ner och kolla när dom kan möta upp mig vid tåget. är bara å vänta in vad komunen säger. ska iaf bli jätte kul å komma ner och komma bort från all skit här. tror dom säger ja för de e ju en gymnasieutbildning. i värsta fall säger dom nej eller ändrar te 18v men vill ju gå 38v för då får ja utbilning i alla kuser dom har där =)

http://www.myonelife.nu

anaby

9 december 2011 21:01

Håller med dig om att jag också hoppas att snön får vara kvar och INTE regnar bort:S Bättre med snö än is!!!

Det är smidigt och framför allt billig att beställa istället för att köpa i Butik;)

Jag håller tummarna att du får en bra tågtid och att Kommunen okejar utbildningen!!! Skulle vara jätteroligt för dig om det gick i lås!! VILKEN CHANS!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

9 december 2011 18:59

huvesaken e att du blir nöjd me stigbyglarna =)

http://www.myonelife.nu

anaby

9 december 2011 21:03

Du har helt rätt i att huvudsaken är att jag själv är nöjd med stigbyglarna!! Det tror jag absolut att jag kommer att bli:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

9 december 2011 21:23

sv: precis.har du gjort flera gånger förut?
höll på å slå en vurpa när ja gick hem i torsdas från mitt möte, jätte kul när ja börjar bli bra igen, men ja lyckades parera så ja inte vurpa. sen har de ju sina för å nackdelar med å köpa via nätet och butik.
bra tid får ja säkert. får ju sitta me dom i telen när ja bokar tiden så ja vet att ja blir hämtad :P dom okejar säkert =)

http://www.myonelife.nu

anaby

9 december 2011 21:30

Jo, jag har gjort 2 st tidigare med tåskydd. De följde med de 2 olika bomlösa sadlarna när jag sålde dem. De var i "bronsfärg" bägge 2. Var dock slut bronsfärgen den här gången:O Men det känns som om den här färgen också var "rätt" för mig:D Hi hi!!!

Det fanns en uppsjö olika färger att köpa!! ROSA, röd mm!! Var riktigt sugen på rosa MEN jag har inte alltid rosa utrustning...så brun kändes mer neutral;)

Men du vilken tur du hade som stog på benen!! Man kan blir rejält krasslig av att ramla på isen:O

Precis!! Det har både för och nackdelar att köpa via nätet vs Butik:)

Det blir nog jättebra med tåg och upphämtning:) Kommer att kännas bra för dig när allt är bokat och klart!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

9 december 2011 21:55

sv: man kan ju slå sig riktigt ordentligt men de har ja dock inte gjort hittils när ja vurpat.
i butik e de ju lättare å lämna samt om de går sönder elle något, jämnfört me nätet. men de beror ju åxå på vad man ska ha :P Ska bli jätte kul och det kommer kännas bra när tåget e bokat och klart =)

http://www.myonelife.nu

anaby

9 december 2011 22:39

Jag har slagit ryggen rejält några ggr på blankis och blivit helt liggande i sängen:S...usch!!!

Det är lättare att lämna tillbaka i butik. Men jag har skickat tillbaka och reklamerat även när jag har beställt...utan några problem!! Har alltid fått tillbaka både pengar + frakt:D

Håller tummarna att allt går på räls för dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

9 december 2011 22:13

Var faktiskt full rulle på Hööks idag oxå, trots vädret!! Men det är ju snart ju så man har ju inte så mycket att välja på.
Sv: Jamen eller hur!! Liten fröken anonym viktigpetter, jag skrattade gott åt det i alla fall!! Men det är ju lite skrämmande för de som kämpar med läs och skrivsvårigheter. Dålig stil.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

9 december 2011 22:34

Förstår att det har varit fullt upp på Hööks!! Är ju snart jul;) Hi hi!!

Verkligen jättetråkigt att kommentera en sån sak....känns i såna fall bättre att inte fortsätta läsa OM man retar sig på ev. stavfel:S Precis som du säger så är det VÄLDIGT många som faktiskt har läs och skrivsvårigheter och har fullt upp med att plugga, jobba och annat VARJE DAG!!!

Anonym betyder ju också att man INTE riktigt vet säkert ålder eller kön...ingen garanti att det stämmer även när man skrivet ut sin ålder:(

Ha en jättebra natt på jobbet!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

9 december 2011 22:49

Jag vill också ha snö! Här har vi bara fått snöblandat och regn:(

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

9 december 2011 23:01

Jag hoppas bara att snön får vara kvar!!! Håller tummarna att ni får snö också!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

9 december 2011 23:13

sv: ja har haft sån tur att jag har inte behövt lämna tebaka något som jag har beställt :P
enda gångerna jag har fått redigt ont pga is e när ja har gått omkull med hästar, tack o lov har ja bara gjort det två gånger. första gången så lyckades hästen parera sig så hon inte gick omkull men va väldigt nära. o ja landa bredvid men andra gången fick jag hästen över mig. så halva jag var blåslagen.hela högersidan av mig va blå typ. vristen knä lår höft axel blev blåa, men som tur va bröt jag inget å behövde inte gå till läkaren. o då var jag nåra km hemifrån men gick en bite sen låg det några stockar på hög som jag ställde mjig på och hoppa upp igen och red hem.

http://www.myonelife.nu

anaby

10 december 2011 20:32

Men du vilken tur du hade som inte tuppade av när du gick omkull!!!! Kan tänka mig att du var rejält blåslagen!!! Usch!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards