anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Pyssel;)

Av anaby - 20 december 2011 05:26

Jag har inatt klurat på VAD jag ska börja "pyssla" med för någonting på min julledighet?? Har ju en hel del rep som jag har köpt in billigt från Rusta  

Tanken är att jag skulle vilja göra:

  • sidepull (vit)
  • halsring (röd)
  • long reining tömmar (vit)
  • fårskinnspadd (har ett fastsytt på ett schabrak som jag kommer att plocka loss och sedan göra en enklare varitant med bara en uppvikt kant framtill)
  • en ny reflexhuva som är lite stretchigare... och större modell!!!
  • Sy klart fickorna på fleecetäcket som jag kommer att använda till värmedynorna jag köpte under hösten!! Allt är färdigklippt...ska bara sys fast!! Orken har tyvärr trytit en aning....
  • Färga schabrak, fleecelindor och huvor bla rött och gult  Färgmani?? Jag nej, då  
  • Ev. köpa en röd fleecefilt och göra ett rött ländtäcke  Matchingsfreak? Jag nej, då  
  • Sy ett brunt ländtäcke...har nämligen fleece hemma redan  Galen människa? Självklart  

Listan kan göras hur lång som helst  Och jag har säkert glömt bort mycket av det jag har tänkt göra!! Så här ser allafall "planen" ut och jag kommer att göra allt på listan och mer därtill eftersom jag hinner med och lägga ut på bloggen  


Mvh anaby  

 
 
Karja

Karja

20 december 2011 07:39

Hehe då har du lite och göra :P men det grejar du. de e ju bra när man skriver elle planerar vilka saker man ska göra.
sv: jo filmen va bra och jag har sovit jätte bra. t kanske tänker att han ska busa me matte lite ;) Kommer nog se mycke mer idag så fort det har ljusnat

http://www.myonelife.nu

anaby

20 december 2011 20:03

Jag tar allt eftersom...så tror jag att jag kommer att hinna med att göra allt;) Hi hi!! Som du säger är det bra att skriva upp så att man ha lite koll på läget:)

Skönt att du har fått sova inatt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

20 december 2011 08:08

Så duktig du är!
Sv: Fanns ju svart/rosa täcken på Hööks i år... ;)
T passar ju i alla färger. Fördelen med en brun häst.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 december 2011 20:06

Tänkte att det kunde vara både skönt och bra att pyssla lite allt eftersom...har ju en del ideer som jag skulle vilja förverkliga;) Hi hi!!

Japp!! Såg de svart/rosa täckena!! Skulle helst vilja ha ett enfärgat;)

Precis!! T har en otroligt tacksam färg!! Han passar i allt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

20 december 2011 13:46

Du har i alla fall inte brist på idéer och då är du ju faktiskt halvvägs :D

SV: Tack, det känns tomt att inte blogga, så jag var tvungen att smygstarta lite, även om bloggen nog lär ligga på is över jul eftersom jag åker bort då.

Jag hoppas verkligen det, men hingstföl är det tyvärr ett överskott på just nu, i alla fall på islandssidan och hittills har ingen seriös hört av sig :/ Tack för dina peppande ord i alla fall, de behövs just nu!

Hoppas din tisdag också blir bra :)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

20 december 2011 20:08

Jag kommer att pyssla och se vad som går att göra...men en hel del går nog att göra själv:)

Jättebra att du bloggar lite igen!!!

För egen del skulle jag hellre köpa en hingst och kastrera motför ett sto;) Han är jättefin!!! Det finns nog någon om är intresserad av honom framöver!!!

Jag har haft en riktigt bra tisdag:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards