anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

3 nätter kvar att jobba innan julledigheten kickar in;)

Av anaby - 20 december 2011 19:00

Jag hade en bra natt på jobbet och har sovit riktigt gott idag   Just om jag var på väg ner till stallet ringde telefonen och det var svärmor nr 2!! Vi fick en mycket trevlig pratstund...länge 

Packade sedan ihop lite grejer och var just på väg ner till stallet igen...när telefonen ringer  Det var L-O som sa att han skulle bli sen hem från jobbet...NU ÄNTLIGEN KOM JAG MIG NER TILL STALLET!!! PUST!!!

Tog av lindorna och såg att muggen såg riktigt bra ut idag  Ingen tvättning endast smörjning och linda ben. Kändes otroligt skönt  Sedan blev det lunch till T, mockning mm. Passade på att "röja" undan lite i skrubben. Just nu har det varit MYCKET sjukvårdgrejer och en ICA-kasse med olika medikament till T  Som tagit upp mycket yta!! Nu ser det betydligt bättre ut!!! Har tagit hem en del grejer som jag vet att jag inte kommer att använda..och sånt som jag kommer att använda senare i vinter...la jag i plastbackarna med lock Blev riktigt bra!!!

När jag landat hemma såg jag att jag hade fått ett paket??? Det visade sig vara Vegebomsalvan (till muggen) som jag beställde i lördags!!! HIMMEL SÅ SNABB LEVERANS  I och för sig tog jag faktura så då kommer det direkt i brevlådan 

   


Det blir otroligt spännande att använda det imorgon!!!


Sedan har jag passat på att skruva ihop flexstigbyglarna som nu är färdig lackerade!! Tada!!


 


Det blev helt ok med svarta plattor mot den havanna-röda-metallicfärgen 


Jag har även ringt till Hovis för att höra om det är ok om han kommer ut vecka 1 och skor T?? Det var inga som helst problem!! Bara att ringa på måndag så bestämmer vi en tid senare under veckan  Härligt då är det klart!!!


Nu sitter jag hemma och har inte hunnit med att äta middag än  Måste svida om till jobbet och sedan skynda mig att äta någonting innan magen knorrar sönder  Åt frukost kl.05.00 på jobbet...och det var ju ett tag sedan!!! Helt och hållet mitt eget fel  Jag har en tendens att glömma bort att äta när det blir lite för mycket runt omkring....speciellt när tiden inte riktigt räcker till  


Nej, nu måste jag lägga på en rem för att hinna med allt innan jag åker till jobbet!!!
Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Karja

Karja

20 december 2011 23:28

stigbyglarna blir ju skit snygga ju =) snygg färg me =) inte lätt när
mobben ska ringa hela tiden :P
sv:haft det jätte bra idag. men det är ju ändå lätt å glömma nåt även om det är uppskrivet :P jag sov jätte gott inatt och vakna till o me en kvart innan klockan skulle ringa :P så jag hann å vakna till ordentligt innan det var dags å fixa stallet. ja precis man får ju ta de allt eftersom man kommer igång både sig själv o hästen.

http://www.myonelife.nu

anaby

20 december 2011 23:49

Jag blev riktigt nöjd med dem!! Det svarta blev riktigt bra mot den röda metallicfärgen:D

Helt plötsligt ringde alla på en gång:S Hi hi!!

Skönt att du haft det bra och sovit gott!! Hoppas att det fortsätter så för dig:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

21 december 2011 22:17

Vegebom är kalas, använder det på "allt" och det läker rackarns fort tycker jag :) Snygga stigbyglar också!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

22 december 2011 00:47

Jag hoppas att det ska funka på det sista lilla och få bort det!! Låter jättebra att du har positiva erfarenheter av det:D Då finns det hopp för oss!!

Jag är riktigt nöjd med stigbyglarna:) Har sett att de numera finns att köpa i brunt..men de här är ju mer mot "röd-metallic";) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

29 januari 2012 08:28

Vad använde du för lackering?
funderar på att göra min stigbyglar blåa :p

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

29 januari 2012 15:37

Jag har köpt en burkspray på Biltema som man använder till att förbättra billack med. Finns i många olikafärger och kostar 69 kr burken:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards