anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av anaby - 2 oktober 2012 22:44

Trodde inte att det var sant när klockan ringde 07.00...pip....  Snoozade 1 gång och sedan gick jag upp för att äta frukost. Ringde till pappa för att påminna honom om att han skulle skjutsa mig. Gick fina fisken så kl. 07.45 åkt vi iväg  Sedan kom mamma och hämtade mig vid 15.30-tiden Väldigt trevligt att träffa sin jobbarkompisar men jobbigt att sitta en hel dag  

Landade inne en kort stund och sedan bytte jag om till ridkläder och gick ut för att rida. Idag hade jag bestämt mig för att skrittjobba nere på åkern och ÄNTLIGEN inviga mina kulsporrar!!! Hi hi!!

Kan säga att det var inte helt lätt att få på dem på skorna  De är rätt så smala....satte jag dem för högt upp kunde jag knappt gå för att det gjorde så ont....fick till slut sätta dem ganska långt ner och då funkade det bra  PUST!!



Bjuder på en väldigt dålig mobilbild   

På med all utrustning och ner på åkern. Jag var ärligt talat lite spänd på HUR T skulle reagera då han INTE gillar sporrar särskilt mycket  Tänkte dock ge dessa en chans då jag hört att de ska vara milda pga kulan. Man kan ju alltid prova så vet man ju allafall OM det går eller inte...

Red innanför spåret då det var så geggigt och halkigt på spåret. Det gick fina fisken...men när vi kom till in/utgången till åkern där vi brukar gå ut när vi rider ut...stannade T till och ville inte gå!! Ok, tänkte jag...nu kommer reaktionen på sporrarna...hoppas att jag sitter kvar!!!

Reaktionen blev....att han fortsatte att skritta?? WHATA??? Skrittade runt hela åkern för att värma upp och sedan gick vi in på serpentiner. Inga som helst problem och ingen protest alls?? Förvånad?? JA MYCKET!!!

Sedan gick jag in på en volt och då blev det en reaktion där han höjde bakbenet lite överdrivet.....för att sedan bara fortsätta jobba  Gick in på en mindre volt och då fick jag gå på lite mer med sporrarna..inget problem alls  

Det stora testet kom dock när jag skulle rida skänkelvikning efter hela långsidan. Gruvade lite om jag ska vara ärligt   Men det var lika bra att få det undanstökat   

Börjar med att korta tygeln och lägga till vänster skänkel och fick en reaktion DIREKT!! Hinner bara byta till höger så flyttar han sig igen DIREKT??? Var dessutom inte något problem att ha honom rak i kroppen...han vill mer än gärna gå som en banan och inte flytta bakdelen i onödan. Men idag funkade det klockrent  

Var bara att stanna och berömma och ge hästgodis!!!

Göra 2 flyttningar till...stanna och berömma och ge hästgodis!!
Sedan 4 flyttningar och beröm och hästgodis  

Framdelsvändning och sedan flyttade jag hela långsidan fram och tillbaka...

Inga problem där inte  

Och ingen reaktion på sporrarna!! Kändes helt fantasiskt  


 


Ska bli roligt att rida honom imorgon då han ALLTID dagen efter jag ridit med sporrarna är VÄLDIGT lyhörd för skänkeln  Detta kan hålla i sig i veckor!!! Han är "lite" speciell min häst och det gillar jag skarpt  

Mycket beröm och skrittade av honom innan vi gick hem igen. T fick mat och jag plockade in utrustningen. När jag stänger dörren till källaren ser jag T galoppera ner till vindskyddet och i samma veva börjar det att REGNA!!!!

Bytte bara skor till gummistövlar och gick ner till stallet för att mocka, fylla på vatten och hö så att T skulle ha de bra ikväll  

Hem och börja med middagen och klockan var redan 18.00  L-O hade INTE hunnit hem när jag landade i köket!!

Middagen var allafall klar 18.30  

Kan säga att det var gott att äta ikväll  

Sedan har jag chillat och sett på TV. Kände mig inte så himla trött efter jag ridit men sedan när jag hade ätit och satte mig ner...då blev jag trött på en gång  Gissar att jag kommer att sova som en sten inatt  

Jobbar natt imorgon....blev ingen jobbarnatt idag då jag redan varit med jobbet i 7 timmar....sedan är jag ledig i helgen  Känns som om det kan blir en bra vecka igen!!!

Jag håller nu tummarna för bra väder imorgon så att det går att rida!!!

Nej, nu ska jag snart hoppa i bädden!!
Sov gott och ha de bra så länge!!
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards