anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av anaby - 29 oktober 2012 16:36

Det var lite halvläskigt att sätta sig i bilen och åka hem idag  Vid 02.00-tiden inatt när jag tittade på termometern låg det kring -10  Jag har fortfarande sommardäck på bilen  

Det visade sig inte vara halt utan det gick riktigt bra att köra som tur var!! Det är väldigt mycket trafik på morgonen från jobbet....mer som rusningstrafik vilket innebär att det är många bilar som kör på vägen...en sån här gång väldigt bra!! I vanliga fall otroligt jobbigt när man har jobbat och varit vaken i 10 timmar  

L-O skulle åka iväg med den gamla däcken och fälgarna innan jobbet för att de skulle kunna byta till nya vinterdäck. Sedan skulle han hämta dem efter jobbet och lägga på de nya vinterdäcken så jag slipper åka runt som "Bambi-på-hal-is" något mer innan snön kommer!!! Känns lite som "rysk-roulette" att fortfarande köra runt med sommardäcken...man vet ju aldrig när det fryser till och blir riktigt halkigt  

Men f.r.o.m ikväll är problemet löst  

Somnade efter en stund och när jag vaknade till liv stog T "giv akt" och väntade uppe vid huset  


 


Nöjd T som äter ut sin "sommar-krubba" i paddocken.



Jag tycker att det är otroligt smidigt att ha en krubba som man lägger i ett bildäck. Det går självklart jättebra med en vanlig hink som man ställer ner på marken också. Men T är ju lite bufflig så för hans del är det superbra när krubban alltid ligger på plats  Så fort han ser mig komma med foderhinken går han och ställer sig vid krubban och väntar på mig  


 


Vi har väldigt lite snö och vitt på marken än så länge....


   


Syns nästan bara på gräset att det har kommit lite snö....

T fick sin mat medans jag gick ner till stallet för att mocka vindskyddet och hagen. Passade på att fylla på nytt vatten i Termobaren idag. Och slutligen krattade jag runt stora höhäcken då "Herr´n" dragit ut en del hö som han INTE äter upp  Men om jag krattar ihop det och lägger in det i vindskyddet äter han upp det?? Annars får det ligga på marken....de är roliga de små liven  


 


Rent och fint runt stora höhäcken  


 


Favorit-hö-platsen att stå och äta vid är stora höhäcken  

Gick hem genom hagen och konstaterade att underlaget var rätt så skapligt. Kommer nog att bygga upp utbyggnaden till vinterhagen direkt på måndag nästa vecka så att T får en större vinterhage på en gång  

Jag har en plan....igen  

Tog några kort på rabatten som jag rensade igår!!



Tur att det finns häcksaxar som man kan klippa ner dessa långa blommor  


     

Och tur att det finns en skottkärra som man kan lägga dessa långa torra blommor på  

Har just ätit middag och ska snart ta mig en dusch. Sedan blir det att chilla lite framför TV innan det är dags att åka på jobbet...MED vinterdäck ikväll  

Längtar grymt mycket tills imorgonbitti när jag "går av" och blir ledig i 14 dagar!!!! Känns både otroligt bra och overkligt!!! Fast mest bra  

På torsdag fm åker vill till stugan och stannar där hela helgen  

Alla dagar är inbokade så att vi kommer att både trevligt själva och träffa en massa folk  

Det känns som om vi båda behöver komma bort lite och INTE tänka på jakt eller häst....utan umgås och ha kvalitetstid tillsammans UTAN en massa "måsten" för omväxlingsskull!!!

Nej, gott folk!! Nu väntar duschen....kommer att känna mig som en "ny" människa efteråt och hoppas att jag får en massa energi till nattens jobb  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards