anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av anaby - 6 oktober 2012 21:50

Idag när jag var och plockade gräs till kaninen såg jag att flera björnbär var mogna!! Tror ni jag kom ihåg att skörda dem?? Nej, då!! Kom på det strax innan det var helt mörkt ute  Minnet är verkligen inte på topp just nu  


   


Kom in med detta och det finns minst det dubbla kvar som inte är helt moget än  

Blir vin, glass och björnbär ikväll  

Efter städet chillade jag och Atlas i soffan och sedan gick vi på kvällsprommis i mörkret. Jag med reflexväst och Atlas med reflexväst och självlysande skosnören för att synas bättre  Min man är lite klurig och köpte självlysande skosnören billigt på Tradera som han sedan satte fast på hundarnas reflexvästar. De ger otroligt bra sken i mörkret  


 


En liten filmsnutt:



 

Nu har vi landat inne igen och ska chilla framför TV igen  Tills det blir dags att hoppa i bädden!!


 

Somliga chillar väldigt bra i soffan  

Jag nöjer mig med att sitta i soffan...planläge kommer att intas när jag ätit upp glassen  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 6 oktober 2012 18:35

Här kommer några bilder på Atlas från igår.


               


Han tror att han är liten och väger några få kg....inte 33 kg som han gör   Är verkligen en knähund av stora mått som trivs bäst att ligga PÅ en i soffan  Tur för mig att det blir varmt på en stund så att han går ner  


Mvh anaby  

Av anaby - 6 oktober 2012 17:44

Atlas hade lite svårt att komma till ro igårkväll...mycket vankade av och an....han trodde att husse skulle komma tillbaka  Slutligen vid 01.00 så la han sig nedanför altandörren och sov som en stock  

Vi gick på prommis direkt jag vaknade på morgonen. Inte så många andra ute...känns skönt att vara så gott som ensam på vägen  Sedan blev det frukost och hundgård för Atlas...han ville dock inte äta utan satte sig och tittade runt istället. Det är verkligen jättenyttigt för honom att vara ENSAM hemma utan Peppis!!! Började skälla lite men när jag sa till på skarpen slutade han och sedan hörde jag ingenting mer.

När jag själv skulle äta frukost visade det sig att T stog uppe vid huset. Passade på att ta av honom regntäcket och ge honom maten  Sedan in för att äta frukost!!! Hi hi!  Djuren först så att säga  

Efter frukost och en film packade jag bilen med kaninen och hennes tillbehör och åkte till stallet. Kaninen har nu fått flytta in i T:s box tills vidare. Hon bor där när han inte behöver den. De ggr han står där inne får hon flytta tills in bur igen. Brukar lösa sig bra även om hon blir lite sur på mig  

Gick sedan för att mocka och fylla på vatten till T. Han stog inne i vindskyddet och väntade    ...såg väl när jag tog bilen ner antar jag  för när jag åkte ner stog han uppe vid huset  

Det ser rätt ok ut i hagen och utanför vindskyddet...med tanke på HUR OTROLIGT MYCKET det har regnat igår  

Idag har det varit några små regnskurar som tur är!!

Sedan åkte jag hem och började att baka. Det blev sockarkakor och plyppar. Jag är snart klar!! Tar ju några timmar innan man är klar. Har samtidigt tvättat och hängt tvätt. Nu är det "bara" städningen kvar  

Henrik var snäll och gick på en prommis med Altas innan middagen. Jag går med honom själv ikväll  

Han har ingen större matlust och har inte ätit upp sin middag...vilket är MYCKET ovanligt för att vara honom. Men han äter nog NÄR han blir tillräckligt hungrig  Han ligger just nu och chillar i soffan  

L-O, Fredrik och Peppis har varit ut på fågeljakt idag. Ingen fågel är skjuten men Peppis har skällt på fåglar och sprungit över 2 mil idag  Gissar att han kommer att vara lättvaggad ikväll och sova gott inatt  

Ska baka klart och sedan sätta igång med städningen så att jag kan dricka lite vin och se på TV ikväll!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards