anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av anaby - 22 oktober 2012 16:32

Hann med att äta frukost innan det var dags att ta bilen full med grejer ner till stallet. Det har frusit ganska mycket i vattenhinkarna senast dagarna så igår kväll bestämde jag mig för att IDAG skulle jag installera Termobaren nere i vindskyddet. Laddade upp skruvdragaren igår kväll.....

Idag packade jag in blomlådan och allt annat som behövdes i bilen och åkte ner till stallet.

Först blev det ridtur!!!

Tja, vad ska jag säga om min häst förutom att han är en pärla  

Idag hade vi en väldig tur kan man nog säga...det var helt folktomt på vägen ända tills vi nästan var hemma i stallet igen!!! DET VAR LÄNGE SEDAN JAG INTE TRÄFFADE PÅ NÅGON MÄNNISKA PÅ VÄGEN VID EN UTERITT!!!

Idag var det lite hårt och lite isigt på vissa ställen. Skönt med 2 broddar runt om  T halkade inte en enda gång trots att vi travade "det gamla vanliga" mot kyrkan och tillbaka. Upplever honom som mer energisk i steget nu när det blivit lite kallare ute  Idag hoppade han endast till 1 gång när vi nästan var framme vid bänken där vi ska sakta av....det verkar vara lite läskigt bland löven inne till höger om vägen  Ingenting som jag ser men "hästögonen" verkar ha "koll på läget"  

Travade nedanför kyrkan och uppför backen. Skritt ner och sedan en MYCKET trevlig trav i nedsittning och lite skänkelvikning på tillbaka vägen  Kyrkklockorna började ringa lite men på låg ljudnivå och ett kort tag. T hann inte med att spänna sig utan fortsatte i samma takt och tempo  

Skritt till sista traven och där fick han jobba!! Hi hi!! Superfin och trevlig och kortade ihop honom en del på slutet. Längtar tills vi kan börja jobba lite mer på volt igen!!! Han känns så himla fin  

Mycket beröm och skritt hem  




   


Nu går vi hem matte  ...jag är hungrig  


 


T väntar på att jag ska stänga grinden till hagen  




Gillar att det INTE är lera nu...benskydden är så fina när man kommer tillbaka efter ridturen   


T fick mat och magnetbehandling när vi kom hem medans jag passade på att fylla på hö, vatten och mocka. Sedan var det dags att installera Termobaren  Eller först "blomlådan"....


 


Som skruvas fast i vindskyddet för att stå stabilt och bra...och sedan kom Termobaren på plats  


   


Blomlådan är fastskruvad i de 3 plankorna till höger i bild och fäst i väggen på vindskyddet. Då kan T INTE sparka/knuffa runt på den. Kablen ligger UNDER blomlådan och går in mot väggen bredvid de små plankorna och sedan ut på väggen nerifrån för att T INTE ska komma åt dem.


 


Valde att sätta dit en liten planka till idag för att T INTE ska komma åt elkabeln. Får se OM jag skruvar dit en till planka bredvid när jag satt fast klammern. Ska även sätta fast kablen i klammer mot väggen på vindskyddet så att det sitter fast ordentligt. Så blir det där jättebra!!!!


När Termobaren var klar satte jag igång och frisera T lite. Det blev både lugg, man och svans som fick sig en omgång av saxen  


   


Syns lite dåligt men manen är kring 8-10 cm och ligger ner på sidan. Tar bättre kort under veckan.


Sedan var det bara att packa ihop det som skulle hem och in i bilen och resten in till skrubben. Hem och skynda sig att duscha och sedan iväg för att hämta ut E-legitimationen som ALLA som jobbar inom Kommunen SKA eller MÅSTE ha för att kunna logga in framöver. Koder hit och koder dit  Det verkade som om man kan byta ut koderna sedan så att man själv får bestämma och så att det blir lättare att komma ihåg  

När jag var på väg till bilen träffade jag en fd tävlingskompis ( hon tävlar fortfarande men inte jag) !!! Vi har tävlat tillsammans ända sedan 80-talet och fram till 2001 när jag slutade. Det var jättetrevligt att träffas och prata  Är så himla roligt att träffa gamla bekanta från den gamla goda tiden  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vidare till Granngården för att köpa 2 säckar spån och 1 hink med "mag-tarmkur". Har varit i valet och kvalet HUR jag ska göra med mag-tarmkuren...om jag ska köpa 1 till hink eller om jag ska avvakta och se OM muggen kommer tillbaka?? Bestämde mig igår för att köpa 1 hink och ge T i 2 veckor....dvs över allhelgonahelgen när vi åker bort till stugan. Känner att jag INTE orkar med om jag slutar med den nu och så kommer muggen tillbaka medans vi är borta i stugan hela helgen....usch!! För att vara på den säkra sidan köpte jag en hink idag. Efter den helgen kommer jag att sluta ge och då får jag se OM muggen kommer tillbaka eller om den håller sig borta!! BARA ATT HÅLLA TUMMARNA!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Åkte direkt ner till stallet för att lämna av spånbalarna. Har nu 3 spånbalar inne i boxen hos kaninen. Kommer att räcka i ca 1 månad. Känns skönt att inte behöva åka dit igen inom kort och kånka på fler spånbalar....har snart fått ihop 250 kr i rabatt så för den bonusen blir det att köpa flera spånsäckar framöver  


Nu har jag landat hemma och det är dags att äta middag!!!

Får se vad jag kommer att dola med ikväll  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards