anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av anaby - 8 oktober 2012 13:19

Jag har sovit som en stock inatt!! Känns skönt då min "Hellweek" börjar idag!! Jag jobbar 5 nätter den här veckan...måndag, tisdag....torsdag, fredag och lördag....sedan börjar långledigheten  Det brukar kännas bra när man jobbat de första 2 nätterna och "går av" på onsdagmorgon  Då har man nästan gjort hälften!!

T stog uppe vid huset så jag släppte in honom i paddocken och gick in för att äta frukost.

Sedan var det dags att rida!!! Trodde att det skulle börjar regna när jag gjorde iordning T men jag hade tur och det var uppehåll  Det var rätt så ok på vägen idag. Mycket av löven på vägen var nertrampade och halft borta idag  Det är väldigt mycket folk som går på vägen under helgen så det har nog "gjort susen" för alla löv  Det var rejält blött och geggigt på ett ställe...där saktade jag av och skrittade förbi....sedan fortsatte vi att trava och han kändes kalasfin Lite spanade och hopp åt sidan för diverse grenar och växter men det känns mer "som vanligt"   

Skrittade halva sträckan där vi vanligtvis brukar trava pga att det var lite halt och nedför. Inga problem att trava resten och uppför backen   På hemväg blir det lättare att trava samma sträcka då det istället blir lite uppför. Han kändes SUPERFIN och jag kunde i princip bara sitta och hålla om honom idag och vara lätt i handen Precis som jag vill att han ska vara   Skrittade hemåt och sedan blev det en fantastiskt trevlig trav med WOW-känsla sista travsträckan  Samma sak där...jag håller i pricip bara om och är mjuk i handen och han kortar in sig utan problem...ME LIKE!!!!

Känns helt ok att han inte kommer att gå lika mycket den här veckan när jag jobbar så mycket. Kommer nog att vara bra för honom att få lite mer vila för att sedan ridas mer under nästa vecka när jag är ledig  

Hoppas kunna rida 3 ggr men det beror lite hur vädret är de få dagarna jag är ledig Det är bara att vänta och se hur det blir..inte lönt att jaga upp sig!!


 

Pga regnet i helgen blev det varken filmning eller fotografering. Hoppas att det är bättre väder på söndag!!!

Ev. kanske jag kan få någon att fota oss på onsdag annars tar jag lite nya bilder på T själv  


När vi kom hem fick T mat och magnetbehandling.


 

Medans jag gick ner till stallet för att mocka, fylla på vatten och hö. Allt hö var slut och vattnet likaså. Några bajshögar pga regnet igår. Kollade till kaninen i samma veva och hon mår fina fisken i T:s box  Är glad att jag flyttade in henne pga regnet.

Jag hann ungefär halva vägen upp till paddocken när T började gnägga på mig  Såg att han stog och tittade när jag mockade och fyllde på hö  Så han visste ju VAD som fanns inne i vindskyddet!!!

Av med magneterna och öppna upp till hagen. Han tog det ganska lugnt ner.....har ju hittat en alternativ väg ner som inte är lika geggig. Nu är det lerigt och hemskt efter spåret  Får ser hur det torkar upp framöver. Det ligger nog 1-3 veckor bort innan jag stänger igen sommar och vinterhagen...lite beroende på HUR blött det fortsätter att vara i hagen.  Sedan får det frysa på ordentligt innan jag öppnar upp utbyggnaden till vinterhagen. Den delen är ju där det är som värst lera just nu  Men får det bara frysa på ordentligt kan T gå där utan problem 

Nu ska jag fika lite och sedan iväg till mitt kusinbarn och ha lektion. Idag sak vi filma!!! Det blir jättebra att hon får se själv hur hon rider. Det är alltid lättare när man ser sig själv på film....man brukar hitta en del små fel som blir lättare att ändra när man ser själv hur det ser ut  

Sedan blir det att jobba inatt!! Känns helt ok och just nu längtar jag tills onsdagmorgon!!

Men just nu är det bara att "gilla läget" att det är måndag än så länge  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards