anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av anaby - 27 oktober 2012 17:24

Som jag skrev i inlägget innan gick min kära hjälpreda i stallet sönder idag  Stor sorg då jag har haft sån stor nytta av den hela sommaren och hösten!! Kan säga att min nacke och axlar har blivit otroligt mycket bättre nu när jag slipper kånka på IKEA-kassar med utrustning ut till vindskyddet....är helt underbart att istället kunna packa "shoppingvagnen" full och dra ut den utan att det är tungt för kroppen    


 


Gick in på Rusta (där jag köpte den gamla) för att se OM de fortfarande hade de kvar?? Japp!! De fanns kvar och dessutom var det REA...halva priset  Tjjjooohhh!! Då återstod bara att se OM det fanns någon kvar inne i butiken  Det var ju den stora frågan!!!

Mamma ringde upp och frågade vad jag gjorde?? Ska hoppa in i duschen och sedan iväg på Rusta blev svaret!! Jag följer med säger hon då  

Bara att skynda sig och sedan iväg!!
Det var med "skräckblandad förtjusning" som jag går och tittar OM det finns några shoppningvagnar kvar  

Glädjen var stor när jag såg att det fanns massor kvar!! TUR ELLER VAD??

Tog 2 st och fortsatte min vandring runt i butiken. Fick syn på "tandtråd" till hundarna!! Ringde hem till L-O för att höra om jag skulle köpa med några hem?? Japp!! 3 paket....tandtråden och shoppingvagnarna kostade lika mycket...79 kr....gick och hämtade 1 till shoppingvagn....dvs antalet var nu uppe i 3  

They call me the "hamster"!! Nej, då inte alls  Bara lllliiiiittteeeee!!!! Fniss

Nu har jag 3 st shoppingvagnar som jag har köpt till riktigt bra pris och kan byta ut allt eftersom OM någon går söner...dock hoppas jag att de håller länge!! Vanligtvis kostar de kring 199-300 kr så jag har gjort ett riktigt klipp med mina 3 


 


När jag går till kassan och betalar och säger att jag har 3 st...säger han i kassan:

Det är nog rekord!! Förmodligen säger jag  Man får inte skämmas när man shoppar på REA  

Det är helt underbart att man kan bli glad för en sån lite grej...att det som gått sönder under dagen och som man har tänkt köpa finns kvar på affären  

Underbart egentligen!!!

Nej, nu är det snart dags för middag!!

Hoppas att ni fick er ett gott skratt av min shopping idag  

Ha en superduperjättebra lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 27 oktober 2012 15:24

Har sovit gott inatt men somnade tyvärr sent...vilket innebar att jag vaknade sent också  

Idag är det älgjakt för L-O och Atlas så jag och Peppis gick på en prommis på fm när jag vaknade.


 

Vi upplevde "första snön" idag!! Ytterst lite men ändå lite snö   Jag är nog en av de få som längtar tills det kommer mer snö så att det blir ljusare på em och kväll!! Jag tycker att det är så otroligt tungt för både "knopp & kropp" när det är så här mörkt ute  Energin rinner liksom bara av mig  

Efter frunch gick jag ner till stallet. T stog uppe vid huset och väntade på mig  Så klart att han kommer upp och hämtar mig när jag tar för lång tid på mig  HÄRLIGA HÄST!!!

Idag var det både härligt och mysigt att stå och göra iordning T i solen  Jag gillar när man kan ta det lugnt och ta allt eftersom..och att hästen också är lugn  

Eftersom det är alldelens för mycket folk på vägen idag blev det en ridtur på åkern med sporrarna idag.


 


 


Kulsporrar inköpta på Hööks som enligt vissa ska vara lite mildare. Jag kan säga att jag är hittills VÄLDIGT nöjd och gillar dem mer och mer för varje gång jag använder dem!! Blir endast ca 1 gång i veckan eller var 14:e dag för mig...då jag endast använder dem när jag rider på åkern inte vid uteritter.


Tog oss en prommis till åkern där jag satt upp i sadeln. Idag blev det "hjärngympa" för "Herr´n"!!! Kändes skönt att vi travade så pass mycket som vi gjorde igår  T var riktigt lugn och samarbetsvillig idag  Värmde först upp med några varv runt hela åkern. Sedan blev det serpentiner...vilket gick kalasbra!!! Sedan volt och en mindre volt...där vi brukar trava på volten. T VET ju om det och gjorde några tappra försök att trava men tyvärr var underlaget INTE alls bra....lite is av snön och sedan lite knölig...så skritt kändes som bästa gångarten där idag  

Jag måste säga att T kändes väldigt fin och lätt i handen/munnen när jag skrittade runt på volten idag.....han tog en lång och låg form i princip på en gång. Det enda jag behövde göra var att "lyfta" upp honom ibland...annars gick han riktigt avslappnat och fint i princip hela tiden Blev en del halter genom att "bara" sitta till...och framdelsvändningar. Inga problem där inte!!! Lyssnar väldigt bra  

Avslutade med skänkelvikning åt bägge håll efter hela 4-kanten på vänd rätt upp... innan jag skrittade av honom och satt av.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utvärderingen av sporrarna idag:  Inga protester från T:s sida överhuvudtaget idag!!! Är nog första gången!!! Sedan lyssnar han på en gång när jag använder dem nu....går inte emot som han har gjort förut. Dessa sporrar verkar verkligen passa honom väldigt bra  

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så tog vi en prommis tillbaka till vindskyddet  

Träffade Eva (stallägaren) så vi stog och pratade en stund...jättebra terapi för T...han blir bara lugnare och duktigare på att stå stilla när jag pratar med folk på vägen  

T fick mat och nackmagneten medans jag fyllde på vatten, mockade och trampade ner höet i stora höhäcken. Det syns att han har ätit en hel del från den!! Är ju hans absoluta favoritställe att stå och äta hö på  Förstår det såna här dagar när det är sol när han kan stå och sola sig och äta samtidigt...det är livskvalitet  

Gissa VAD som hände idag?? Hjulet på min shoppingbag som jag använder när jag drar ut min utrustning inför ridtur...gick sönder 


 


MEN SKIT OCKSÅ!!! Plasthjul dessutom så det är svårt att laga....blir att köpa en ny under veckan  Klarar mig inte utan den då den undetlättar väldigt mycket för mig när jag ska ha ut allt i samband med ridtur!!!

När jag var klar tog jag en prommis hem...och T följde med mig upp till huset  Måste så klart hålla koll på vad matte gör uppe vid det där huset  


 


Man ser att det är härligt väder ute trots att jag bara tagit med mobilen!!!!



Här har T kommit upp...han syns i mitten i bilden....vid ingången till paddocken  


   


Chillar vid ingången bredvid garaget....med matte innanför garagedörren  




Där är du ju!! Jag förstog nog att du var innanför den där dörren matte!!! Hi hi!!


Nu har jag landat inne och hemma och ska snart hoppa in i duschen!!! Är bortbjudna på middag  Så jag ska se om jag hinner med att fixa lite här hemma innan vi är på G bort!!! 

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards