anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av anaby - 9 oktober 2012 16:46

Jag har haft en riktigt bra natt på jobbet. Lagom med jobb så att natten har flytit på bra  Skönt att åka hem på morgonen och självklart börjde det att regna så fort jag klev in i bilen för att åka hem  

Har sovit riktigt bra idag!!! Känner mig pigg och utvilad  

T stog uppe vid huset när jag vaknade....verkar som om han hade stått ett tag och väntat på mig för att var lite irriterad  Fick sitt kraftfoder på en gång. Sedan gick jag ner för att fylla på hö. Gissa VEM som började gnägga direkt jag rundade husknuten?? Japp!! T...han gnäggade hela vägen ner medans jag gick genom hagen  

Fyllde på med en hösäck på ca 10-12 kg. Kommer att ge honom 1 hösäck på dag nu tills jag stänger igen sommarhagen...då blir det fri tillgång igen. Som det är nu har han fortfarande gräs i sommarhagen att beta så då behöver han inte fri tillgång utan det får vänta någon/några veckor till. Ska fylla på mer hösäckar imorgon så att vi klarar oss under helgen. Känns så skönt att "bara" kunna ta en säck och fylla på i höhäcken när man jobbar motför att stå och fylla på säckar varje dag...orken brukar inte riktigt vara på topp för det under "hellweek" 


 

Så här brukar det se ut när jag har fyllt på hösäckar. Har stora hösäckar på 240 liter och som är av lite grövre plast för att kunna hålla lite bättre. Kostar MYCKET mer än vanliga säckar men räcker i gengäld minst i 1 års tid. Brukar laga dem med ensilage-plast när det blir hål på dem. Funkar riktigt bra  Ska ta och rensa ut bland säckarna under nästa veckan när jag är långledig. Så att jag bara så hela säckar som möjligt nu under hösten  


Hämtade vatten och kollade till kaninen i samma veva. Allt bra med henne  Sedan mockade jag och fyllde på med lite mer sand vid ingången till vindskyddet. Är rätt så tungt att skotta blöt sand  Men tar jag lite varje dag blir det inte så jobbigt....och nu börjar det "ta sig" så att säga  


 


Det är inte klart utan mer "halvklart" än så länge. Allt har inte torkat upp än så det är fortfarande lite geggigt men det ser otroligt mycket bättre ut än det gjorde för 1 vecka sedan   Räknar med att kunna skotta klart under veckan när det torkat upp mer. Sedan ska det nog vara "topp-trim"  och inte bli blött något mer  


 


Nöjd häst som äter hö medans matte jobbar på  


Det känns fantastiskt skönt att gå hem och veta att allt är klart nere i vindskyddet så att T klarar sig tills imorgon  Det har "nästan" slutat regna och ska nu vara uppehåll tills på lördag!! Hoppas verkligen det så att det får en chans att torka upp ordentligt nu  Bådar gott inför ridning både imorgon och på torsdag  

Nej, nu ska jag äta lite middag och sedan rugga framför TV tills det blir dags att åka till jobbet igen!!
Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards