anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av anaby - 18 oktober 2012 23:15

Japp!! Nu fortsätter det!!!


  • Rida T 4 ggr - CHECK 15/10, VILA, VILA, VILA, 19/10, 20/10, 21/10
  • Mocka hage - så fort det torkat upp!!
  • Mocka paddock - så fort det torkat upp!!!
  • Mocka vindskydd - CHECK 15/10 + 1 hö, 16/10 + 1 hö, 17/10 + 1 hö, 18/10 + 1 hö, 19/10 + 1 hö, 20/10 + 1 hö, 21/10 + 1 hö
  • Köpt 1 torvmix + 2 spån - CHECK lagt in 1 torv + 1 spån 17/10
  • Fylla på vatten i hage + paddock - CHECK 15/10
  • Fylla på vatten i vindskyddet - CHECK 15/10, 16/10, 17/10, 18/10, 19/10, 20/10, 21/10
  • Fylla på hösäckar - CHECK 15/10 6 st, 19/10 5 st
  • Skotta om sanden framför ingången till vindskyddet - Påbörjat förra veckan!
  • Måla det blå på vindskyddet - Så fort det slutar regna!!! fredag
  • Städa bilen - Så fort det slutar regna!!! Helgen
  • Rensa ur garderober -
  • Städa - CHECK 17/10, 18/10
  • Storhandla mat - CHECK delvis 17/10 & 18/10
  • Tvätta - CHECK 16/10, 17/10
  • Brodda på 2 brodd runt om på T - CHECK 17/10
  • Sy och laga T:s regntäcke fram i bogen -  CHECK 16/10
  • Tvätta, sy och laga regntäcke nr 2 - CHECK - Tvätt 17/10 och sy 21/10....alla täcken är nu hela igen!!!
  • Rensa i rabatten och göra iordning inför vintern - helgen
  • Städa ur kaninburen här hemma och göra iordning inför vintern - CHECK 16/10
  • Ta ner vissa grejer till stallet som kommer att behövas när vi flyttar ner igen - CHECK 16/10
  • Kolla på transporten VAD som behöver bytas ut och VAD som kan åtgärdas själv - under veckan
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband!!!
  • Se vad MER som ska säljas och lägga ut på bloggen.
  • UMGÅS MED NÄRA OCH KÄRA UNDER LÅNGLEDIGHETEN   CHECK ALLA DAGAR  

Mvh anaby 

Av anaby - 18 oktober 2012 22:59

Efter dusch och middag åkte jag och mamma iväg för att handla lite. Första stoppet blev Apoteket för att hämta ut Henriks nya migränmedicin. Nässprey blev det....2 puffar till 2 ggr....för 169 kr  Hoppas verkligen att det hjälper!!! Har 4 uttag kvar så vi får se hur ofta han behöver använda dem.

Sedan vidare till Systemet då jag har helt slut på vin

Och sista anhalten blev Willys  Jag gillar Willys skarpt!!! Handlar helst där om jag får välja trots att vi har ca 1 mil dit. Jag åker endast till ICA i  nödfall    

Landade hemma lagom tills Kockarnas kamp!! Och blev väldigt glad när min favorit Tommy gick vidare till final  

Resten av kvällen har tillbringats i soffan framför TV och snart är det dags att hoppa i bädden!!

Idag har varit en seg och jobbig dag...gillar inte när jag måste tvinga mig att göra saker och ting för att kroppen inte riktigt hänger med eller orkar  ..håller nu tummarna att jag får sova gott inatt så att jag blir "människa" igen och orkar med "det jag ska" resten av veckan  Har så mycket jag VILL göra!!!

Imorgon ska jag rida på min härliga häst  Ser framemot det!!!

Sov gott och ha de jättebra så länge!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 18 oktober 2012 15:40

Det har inte regnat idag utan har varit uppehåll. Jag har dock varit otroligt trött  Kan vara för att jag sovit så dåligt inatt...endast några timmar.....förmodligen vänder det under morgondagen  

T kom inte upp till huset idag....mest troligt för att det är så blött i hagen just nu. Tog beslutet att ta ner sadel, träns och annat till stallet så att jag f.r.o.m imorgon kan göra iordning T inne i vindskyddet  och att INTE rida idag!! Kände att jag varken orkade eller ville...tråkigt nog  Men imorgon SKA jag rida  Kan tänka mig att jag är piggare efter en god natts sömn  

Nu är "nästan" all utrustning som ska ner till stallet nere....

Tog av T täcket så nu går han "naken" vilket verkade vara uppskattat från "Herr´ns sida  Han fick sitt kraftfoder, hö, nytt vatten och sedan började jag mocka. Det var alldelens lagom med torv och spån i vindskyddet. Tur att jag valde att INTE lägga in den 3:e balen!!! Det har också torkat upp riktigt bra inne i vinterhagen  GILLAS STARKT!!!  När allt kring T var klart....gick jag in i stallet för att packa in all utrustning i skrubben  Sedan hem för att packa om allt i garaget. För att L-O ska komma in med 4-hjulingen och snöslungen måste jag flytta om mitt tävlingsskåp och lite annat. Passade på att fixa det redan idag och det blev jättebra  Jag har även haft 2 sopsäckar med täcken och annat som ska säljas inne i pannrummet som mer eller mindre stått i vägen  Nu när sadlarna är borta från garaget finns det plats till säckarna där istället  

Packade ner lite annat som ska ner till stallet i en IKEA-kasse som blev PROPPFULL!!! Blir nog fler fulla IKEA-kassar att ta ner framöver....alltid kommer man på någonting man har glömt när man är nere i stallet  

Ska försöka rensa ut mer bland schabraken och annat framöver så att jag får riktigt bra ordning nere i källaren  Och framför allt tvätta upp sånt som ska läggas undan för vintern....så att det är rent och fräscht till nästa sommar. Har även plockat fram plastdunkarna som jag använder för att fylla på Termobaren och säcken med "vintertråden" till utbyggnaden är redo att sättas upp sedan när "sommartråden" plockats ner  DET KÄNNS SOM OM JAG HAR LÄGET UNDER KONTROLL JUST NU!! TROR JAG  

När jag var klar i källaren började jag röja här hemma.....finns alltid någonting att göra hemma....OM man bara vill så att säga  Finns ALLTID tvätt att tvätta också  

L-O ska få dammsuga medans jag åker och handla mat senare ikväll. Sedan är det mesta av städningen klart!!!! Tjjjooohhooo!! Nästan så att man vill göra vågen  

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan skriva handlingslistan så att jag kan åka iväg till Willys direkt efter maten!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 18 oktober 2012 12:42

Jag har sovit riktigt dåliga natt  Första gången på evigheter som tur är!! Fick till slut gå och lägga mig på soffan och vänta på att läkaren skulle ringa upp mig. Lyckades slumra till en stund innan jag fick samtalet.

Det som bestämdes var:

Läkaren skriver ett intyg att Henrik har migrän.

Sedan skriver han ut starkare migränmedicin i hopp om att kunna häva anfallen tidigare....än det har gjorts hittills med ipren. Enligt honom brukar anfallet oftast hävas efter ca 1 timme om man tar medicinen när man känner av att det börjar "barka iväg" ordentligt innan det blir synbortfall och annat. Nu gäller det bara för sonen att försöka lära sig att känna efter NÄR det är läge att ta medicinen för att den ska verkar på bästa sätt  

Nu har jag allafall gjort vad jag kan!!! Får se om det räcker!!


Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards