anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Regn & blåst och åter regn & blåst...suck!!

Av anaby - 3 december 2011 22:31

Det började både blåsa rejält och regna under em efter jag kom hem från stallet  

Jag har just hem från stallet efter att ha fixat klart med T ikväll. Tog in honom för att lägga om bakbenen och frambenet inomhus istället för ute...känns inte riktigt säkert för mig i den här blåsten..OM han blir stressad och kastar sig runt Bättre att vara på den säkra sidan med en lugn häst    Fram så väldigt bra ut efter spritomslaget Muggbenet var en aning gult men jag tror att det kommer att se bättre ut imorgon efter Socatilen inatt!!! Sedan var det på med regntäcke och ut i hagen och vindskyddet igen. När jag hämtade in T stog han inne i vindskyddet HELT TORR...t.o.m fleecelindorna var både helt rena och torra Blåsten ska avta rejält vid midnatt så därför tog jag ut honom igen. Bättre att han är ute och kan röra lite på sig allafall..än att stå inne hela natten. Är det blött och geggigt imorgon kan han istället stå inne några timmar på dagen när han får "sprit-omslag"... 

Det ska frysa på och bli kallare imorgon....och sluta både regna och blåsa!! Man får väl tro på det då 

Jag har mått rätt så bra ikväll. Har haft på mig "min räddare" nackamagneten på magen sedan jag kom hem från stallet på em och mest legat i soffan och ruggat under min tjocka filt   Ingen "kniv-vrid-om" under kvällen..vilket känns helt underbart Kommer förhoppningsvis att få sova gott inatt!!!

Nej, nu ska jag lägga mig i planläge och titta på "Shooter" på 4:an 

Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby  

 

 
 
Karja

Karja

3 december 2011 22:46

här fick vi lite snö men va inte mycke. så snön kommer väl komma snart även här nere hos oss.
sv: =) de kommer gå bra med båda två de känner ja på mig

http://www.myonelife.nu

anaby

4 december 2011 13:35

Vi får verkligen hoppas att det fryser på och kommer snö under nästa vecka!! Känns som om det är dags nu!! Börjar bli rejält less på regn, blåst och lera:( Usch!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Felicia

Felicia

3 december 2011 23:40

Det var en riktigt fin outfit, gillar rosa på mörka hästar :)

http://www.asslatjejerna.blogg.se

anaby

4 december 2011 13:33

Hejsan Felicia!!

Tack!! Det var vår "oktober-outfit" ;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

4 december 2011 10:32

Har du lagt ut nå mer inlägg om din hästtid? :p

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

4 december 2011 13:30

Hejsan Anna!!!

Vad roligt att du frågar:)

Om du går in under Katergorier på:

Kadett (några inlägg)

Comtesse (flera tävlingsinlägg från 80-talet som junior)

Zimé (filmsnutt)

så finns fler inlägg från min tidigare hästtid. Speciellt Comtesse då det är en hel del tävlingar med i de inläggen:)

Ska börja lägga in lite om mina andra hästar framöver. Finns klart i datorn...det gäller bara att komma ihåg att lägga in dem;) Hi hi!!

Tack för besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards