anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Lite av varje....

Av anaby - 5 december 2011 22:06

Jag måste säga att det är mycket härligt att åka till Willys och handla på kvällstid   Minimalt med folk och jättetrevlig affär   Vi började handla på Willys i samma veva deflyttade hit och öppnade upp.


Jag har beställt en julklapp till hela familjen som ingen förutom jag visste om  Hämtade ut den igår och idag fick L-O syn på den  Opppsss!! Det var lika bra att "krypa till korset" och erkänna att jag hade beställt på eget bevåg  Jag fick ett erbjudande om 50% så jag kunde bara inte låta bli!! Har längtat efter den sån i flera år!! Det blev en "Bullet Express" och en juicepress som man fick med gratis på köpet  Har tänkt inviga den imorgon!! Orkade inte ikväll  ....har en aning ont efter besöket på Kvinnokliniken idag. Men det går förhopppningsvis över till imorgon  Det blir bilder på underverket imorgon!!


Sedan har jag beställt skolkataloger till barnen. Det ville inte beställa några andra kort från fotograferingen utan bara skolkatalogen...vilket var helt ok  


Lite annat pappersjobb har vi roat oss med här hemma med också. Men nu är det klart och vi har nog koll på läget igen!!!


Julklapparna är planerade!!! Eller vi köper inga julklappar förutom till barnen. Jag bakar alltid istället och har gjort de senaste 8 åren. Tycker att det är så himla smidigt att baka!!! Brukar bli 4-5 olika sorter  Så jag ska sätta mig ner under veckan och planera vad det blir för typ av bak i år  I år blir det nog "bara" att baka till 4 st. När jag bakade som mest var det till 10 st....det var en aning för mycket  Då gick ugnen verkligen varm så att säga  Men 4 st är alldelens lagom att baka till   


Jag har tagit ut 1 semesternatt...på julafton....och fick beviljat häromdagen  Så nu "går jag av" på julafton och är ledig i 10 dagar istället för vanligtvis 9 dagar  Inte illa!!! Får se om jag gör bort T redan på morgonen så att jag kan sova i lugn och ro fram till 13.00...och "bara" titta till honom och ge mat och ...sedan bara ta en dusch och iväg och fira jul   Blir nog superbra det där!!!


Den enda julklapparna jag vill ha är "en frisk T" och ledig tid med familjen under jul och nyår och sist men inte minst lagom med snö så att det går att rida i vinter!!!


Nej, nu har jag svamlat klart ..igen 


Ha de gott så länge!!

Mvh anaby   

 
 
Kerstin

Kerstin

5 december 2011 22:46

Vill ha en skottkärra i julklapp, min håller på att gå i en massa olika delar!! :/ Tänk vad lite som kan göra en glad egentligen.. ha ha!
Sv: Helt fantastiskt ekipage tycker jag, så mjukt och fint hela tiden!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

6 december 2011 00:14

En skottkärra är inte helt fel som julklapp till en hästtjej:D

Jag fick "stora höhäcken" som julklapp av min man en jul;) Jag var jättenöjd!! Funkar fortfarande superbra efter 8 år:D

Det känns fantastiskt bra att det behövs så lite för att man ska vara glad:D Hi hi!!

Mycket trevligt ekipage!! Där har man någonting att sträva efter!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

6 december 2011 08:10

sv: är en GYMNASIEUTBILDNING/HÄSTSKÖTARKURS så när ja har gått den nere hos dom så e ja behörig att söka vidare om ja vill. e på 18 resp 38 vecker och ja kommer söka den på 38 v då ja får fler kurser å lär mig flera grejer. e ju en sån super chans

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 12:55

Det låter jättebra!! Du gör helt rätt i att söka 38 veckor istället för 18. Det är bättre att kunna söka vidare om man vill. Och att ha större behörighet!! Håller tummarna att det går vägen för dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards