anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Regnig och hektiskt dag idag:S

Av anaby - 4 oktober 2012 20:04

Jag hade en bra natt på jobbet. Det märks att det är mörkare ute nu!! När jag vände på persiennerna vid kl.06.30 var det SVART UTE  Usch!! Nu är hösten här med besked  

När morgonjobbet kvar klart strax före 07.00 hade det börjat ljusna...kändes skönt!!!

Och sjävklart just som jag sätter mig i bilen för att åka hem...börjar det att hällregna  

VILKEN TOPPENDAG!!!
Bestämde mig på vägen hem från jobbet att INTE rida idag och att åka ner till stallet direkt jag kom hem för att ta på T regntäcke och fylla på hö och vatten. Hämtade upp regntäcket innan jag åkte vidare till stallet.

T blev VÄLDIGT glad när han fick hö   När jag ändå var i stallet bytte jag vatten i hinkarna och mockade. Han hade bajsat rätt så mycket under natten. Så det var välbehövligt!!!

Hem för att sova 3 timmar  Var rätt så seg när jag tog mig upp ur sängen kan jag ärligt säga...men för att kunna "vänta tillbaka dygnet" så är det "bara" att stiga upp och "gilla läget"  Tur att man är van!!!

Ringde mamma för att höra om hon hade lust att åka till ÖB och ICA?? Hon var just på väg att hämta Henrik på skolan...han fick skjuts i morse när det hällregnade. Så jag passade på att följa med och handla på ÖB och sedan vidare mot ICA för att hämta ut Börjes paketet som kom igår  

Där passade jag på att köpa ett till Rosa band i en annan rosa färg att ha till stalljackan  Och en "plupp" till kundvagnen. Bilder kommer imorgon!!!

Sedan gick jag ner till stallet för 2:a gången idag. Tog av T regntäcket och mockade 1 gång till. Fanns vatten och hö kvar. Hem och vätskade upp mig och skrev en handlingslista tills vi skulle åka till Willys efter middagen.

Iväg för att handla och det blev mycket billigare än förra veckan när vi hade slut på det mesta  

Har handlat lite grejer så att jag kan baka under helgen. Tänkte bla baka plyppar!!! Det är så otroligt tacksamt  

Hem för att packa in all mat i kylskåp, frys och skafferi.

Kl. 19.30 var jag klar med det och tog på mig stallkläderna och åkte ner till stallet för 3:e gången idag  Curling-matte av STORA mått  

Fyllde på med hö och vatten och mockade för 3:e gången idag  Vad gör man inte för de små liven!!!

Nu kan jag allafall sova otroligt gott inatt när jag vet att han har mat, vatten och torrt i vindskyddet  

Det har också slutat regna så jag hoppas att det blir uppehåll imorgon för då har jag tänkt rida  

Nu blir det TV-kväll med min kära man  

Kockarnas kamp

Hela sverige bakar

Sedan spelar jag in 2 program på 5:an och ska se 1 program på TV3-play.....TV-serie-nörd av STORA mått  Det som är bra när man spelar in eller ser på Play-kanalen är att man kan titta NÄR MAN VILL OCH FRAMFÖR ALLT HAR TID  Nu har jag någonting att titta på under helgen  

Nej, nu väntar min stora kopp med varm choklad på att blir uppdrucken....nice!!!

Gissar jag jag kommer att vara lättvaggad inatt och sova som en sten när det blir dags att hoppa i bädden  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards