anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Shoppat, fixat T och lackerat stigbyglar;)

Av anaby - 8 december 2011 19:40

Jag åkte iväg för att hämta ut T:s salva på Apoteket. Vilket gick jättebra!! Nu klarar vi oss över helgen 

Sedan blev det ett stopp på Rusta. Jag hade nämligen sett en skapligt snygg jacka för 199 kr där....provade den och gick sedan till kassan för att shoppa  Hi hi!! Vidare till Biltema för att köpa färg till stigbyglarna. Och självklart hade det SLUT på MIN färg  Hittade istället en "röd-brun-metallic-färg" som jag tror kan göra sig rätt så bra mot det bruna. Alternativet var en mörkt brun som såg väldigt tråkig ut  Nej, tack!!! Går ju alltid att lacka över med någon annan färg... om jag INTE tycker om det   

Passade på att gå in på "Tygaffären" för att kolla efter något gult töjbart tyg till reflexhuvan. Hittade ett men gulfärgen var inte alls lik den som är på reflexvästen....kändes inte bra alls  Funderar istället på att ta av reflexvästen och skarva på så att det både blir "stelt" och "töjbart" tyg på huvan. Ska klura lite och se vad som kan funka bäst. Blir nog bra det där  Sedan landade jag hemma och kom på att jag kl. 15.00 INTE hade kommit ihåg att äta varken frukost eller lunch  Opppsss!! Det blev allafall tunnpannkaka och plättar till middag. Fredrik och jag hjälptes åt att steka dem 

Sedan åkte jag ner till T för att smörja muggen. När jag tog av "sprit-omslaget" såg det riktigt bra ut på frambenet  Det andra bakbenet var oförändrat. Så dessa 2 smordes och fick vara utan lindor inatt. Får se hur det ser ut imorgon!!! Muggbenet smordes in med salvan + helsonsalva på sidorna där det var en aning torrt. Kompresser på och sedan padd och fleecelinda  Och underbara hästen står som ett ljus med grimskaftet slängt om halsen...trots att jag går och hämtar och lämnar grejer och har pannlampan på mig för att se benen ordentligt Vad är det för sak när hästen är samarbetsvillig 

Hem och plocka ur hästkläderna ut tvättmaskinen och börja tvätta "vanliga" maskiner istället. 

Sedan var det dags att börja "lackera" stigbyglarna!!! Hi hi!!! Återstår att se HUR slutresultatet blir sedan  Jag är allfall inte orolig 


 


Jag iklädd min engångsoveroll och redo att börja lackera  



Stigbyglarna uppradade och klara!!!

Då kör vi igång!!!




Första varvet är nu klart  



   


Jag brukar lacka 4-5 varv för att färgen ska täcka överallt.




Det ska även lackas inuti....och utanpå....och under...så det lär ta några dagar att få klart  


 


Min tanke är dock att lacka 1 varv på morgonen och sedan 1 till varv på kvällen. Torktiden är 10 timmar!!



Tar nya kort efter 2:a varvet imorgon  Då börjar man nog se lite "mer" av färgen och hur det kommer att se ut 


Nej, nu ska jag inta en stor kopp choklad....och se på Böda Camping innan det blir dags för Tinas jul 


Ha de gott så länge!!

Mvh anaby       

       

 
 
Karja

Karja

8 december 2011 20:12

ser ju bra ut än så länge, ska bli kul å se hur de ser ut när det är färdigt.
sv: håller me dej, bättre me lite än inget alls.de kommer säkert bli jätte bra me salvan nu när de e så lite kvar. tycker ja me. tycker jag med, å ändå va dom knappt använda.,okej om dom går sönder när ja tar på dom men när ja rider, köpt som oanvända på tradera hade ja köpt dom i en butik här så hade ja gått tebaka me dom. fan va sur ja blev.
har du läst inlägget positivt ? =)

http://www.myonelife.nu

anaby

8 december 2011 20:49

Färgen kommer att blir starkare och starkare för varje varv jag sprayar:D Så jag tror att det kommer att bli riktigt bra till slut;)

Synd när man köper begagnat....då kan man inte lämna tillbaka dem. Är jättebra när det går att göra i en Butik. Köper dock också själv både begagnat och nytt på Tradera till bra pris:)

Nej, ska gå in och läsa på en gång!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Edit

Edit

8 december 2011 20:32

Va snyggt det blev med stigbyglarna :O)

http://nalllis.bloggplatsen.se

anaby

8 december 2011 20:57

Jag tror och hoppas att det blir riktigt bra när allt är klart;) Hi hi!! Det brukar visa sig på några varv till hur färgen blir när den täcker allt bättre:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

8 december 2011 20:48

Fräsigt värre!

sv: Tror mycket beror på ren och skär okunskap för att de aldrig får lära sig och en portion ryttarego som hellre vill säga att man kravlat över 130 än att man gjorde en perfekt volt... Det går ju ut över våra hästar och när det gäller travarna så är det ju lätt att de hamnar fel och är så otroligt arbetsvilliga att de bara blir pannkaka av det hela. Mitt förra sto var ju nästan läskigt överambitös och lättlärd och blev oerhört frustrerad om hon inte kunde göra rätt, hos en forcerad ryttare så hade hon både gått sönder och blivit ett frustrerat aggresivt vrak:(

ang synbortfallen så utreddes jag när jag var 11 då jag hade rejäla problem med migränanfall med syn,tal och känselbortfall plus att jag kunde ramla ihop och svimma... Utreddes iaf för allt möjligt ff hjärntumör då syrran har haft cancer som liten men konstaterades migrän. Fick hur som helst imigran tabletter utskrivet redan då och det är det enda som funkat ordentligt än så länge.

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

8 december 2011 20:54

Håller med i allt ovanstående som du skriver ovan!!! Vill inte ens tänka på hur min häst hade varit med en ryttare som forcerat fram honom:O Han har behövt väldigt mycket tid på sig för att kunna funka som en normal häst!!

Det är ju hjärntumör jag är lite stressad över!! Känner att det känns bra att vi fick en tid hos VC så att de får "kolla upp honom" och ev. skicka en remiss vidare för röntgen. Ska komma ihåg Imigran när vi åker iväg på tisdag!!! Tack för tipset:D Som jag förstår är det svårt att få riktigt bra medicin som funkar till migrän:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

8 december 2011 21:08

sv: Man får vara lite på läkarna så de tar det på allvar, jag fick nu samma läkare som upptäckte syrrans cancer och de tog allt väldigt allvarligt. Sen har jag kompisar där de bara har sagt åt dom att ta en ipren utan att ens kolla upp dom... Imigranen är ju egentligen en sån där som man helst inte ska ta om man är under 18 eller över 65 men lyckades jag få det som 11 åring ska väl en kille på 16 kunna få det tycker man.

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

9 december 2011 18:37

Jag kommer att försöka få en röntgen då jag tycker det är olustigt med synbortfallet. Får se vad läkaren säger om det....jag känner honom sedan tidigare så förhoppningsvis går det att få igenom;) Ska även kolla upp om medicinen du nämner:D Tack för alla info!! Jättesnällt så att jag har lite att gå på inför VC-besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

8 december 2011 21:47

sv:ja precis, bäst å köpa i butik ifall grejerna går sönder men inte alltid man har löst å köpa i butik :P men de kommer säkert bli jätte snyggt =)

så ja har tänkt försöka åka den 26 dec, beroende på vad tåget kostar, violl ju åka så billigt som möjligt. iåme att ja inte kommer chansa på en sista minuten i jultider, kan ju stå där utan att kunna åka ner. så beställer en i förväg så ska göra de den 18onde

http://www.myonelife.nu

anaby

9 december 2011 18:40

Jag kommer väldigt lite direkt från Butik!! Skickar mest efter om det inte är så att jag behöver någonting akut..då åker jag till en Butik=väldigt sällan;)

Det blir nog jättebra med tåget för dig!! Bokar du i tid så ska det inte vara några problem:) Vad spännande att åka dit och prata med dem!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards